ثبت اختراع

10 / 10
از 1 کاربر

همین حالا برای ثبت اختراع خود اقدام نمایید..."

 


 

ثبت اختراع یا پتنت یا پته امتیازی است که دولت و یا موسسه خاص در یک کشوربه مبتکران و مخترعان برای ایجاد یک ابداع نو وجدید که از نظر اقتصادی حائز اهمیت باشد اهدا می کند . ثبت اختراع به طور کلی تولید و یا فرآیندهایی را در بر می گیرد که شامل جنبه های تکنیکی یا عملکرد جدید باشد . در واقع ثبت اختراع ، هر نوع بهره برداری مالی و اقتصادی از ابداع تا مدت زمان خاصی را در اختیار مبتکر قرار داده و حق مالکیت آن را از دیگران سلب می کند . در هر کشوری ثبت اختراع جزء حقوق داخلی آن کشور محسوب می شود و امتیازاتی از طرف کشور مربوطه در اختیار فرد مبتکر قرار می گیرد .

 

چرا اختراع خود را ثبت کنیم ؟

 

بیشتر دانشگاه ها ، مراکز علمی ، دانشمندان و محققان در حال حاضر نوآوریها و تحقیقات خود را به سمت فن آوریها و تکنولوژی نوین سوق داده و این کشورها وقت و هزینه خود را به روی ایده ها و دستاوردهای به اصطلاح بازاری صرف نمی نمایند و اکثر کشورهای توسعه یافته ، لوازم و تجهیزاتی از این قبیل را از کشورهای در حال توسعه تهیه می نمایند و حتی تکنولوژی های خود را برای تولید به کشورهای در حال توسعه اعطاء می نمایند ؛ برای مثال میتوان ساخت تجهیزات و لوازم روزمره را که توسط کشورهایی همچون چین ، تایوان ، مالزی و غیره تولید میشود را نام برد.

 

لذا تصور برخی مخترعان مبنی بر اینکه بدلیل نداشتن گواهی نامه ی ثبت اختراع جهانی و در صورت ارائه ایده خود احتمال هرگونه کپی برداری وجود دارد موجب میگردد که مخترع ایده و یا اختراع خود را چندین سال در ذهن خود نگه داشته و متوجه نباشد که اختراعی تکمیل تر و با قابلیت بهتر از ایده ایشان به بازارها راه یافته و یا خواهد یافت .

 

بنابراین پیشنهاد میگردد برای موفقیت در این راه ضمن بررسی دقیق در خصوص تکراری نبودن ایده و همچنین بررسی بازار هدف و اطمینان از استقبال عمومی جهت استفاده از اختراع ، اقدامات لازم در خصوص اختراع ، تولید و عرضه به بازار انجام گردد و یا در صورت عدم برخورداری از هزینه های تولید ، با بازاریابی و معرفی کاربردهای اختراع خود به منظور فروش اختراع اقدامات لازم را مبذول نمایید.مگر در موارد خاص و اختراعات مهم که پیشنهاد کاوش به اینگونه موارد ، پیگیری و اقدام برای ثبت بین المللی است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :info@rtn-co.com